Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dla kontrahentów firmy ARKAMA
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Firma ARKAMA działąjąc na rzecz i w interesie swoich klientów przetwarza dane osobowe osób fizycznych. Realizując podstawową zasadę RODO polegającą na rzetelności i przejrzystości przetwarzania danych osobowych przekazujemy Państwu najistotniejsze informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych kontrahentów firmy ARKAMA:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest : Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ARKAMA Sołyga Henryk, Brukowa 2, 63-645 Łęka Opatowska, tel. 62 78 188 23. Z administratorem można się skontaktować telefonicznie, pisemnie - pocztą tradycyją lub poprzez adres email. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Dbamy o to, aby dane były odpowiednio zabezpieczane poprzez zastosowanie nowoczesnych metod ochrony danych w każdej postaci. Zapewniamy Państwa, że w swoim postępowaniu kierujemy się obowiązującymi przepisami prawa regulującymi zasady ochrony danych osobowych.
- Dane osobowe otrzymaliśmy bezpośrednio od Państwa lub od Państwa pracodawcy, który jest naszym kontrahentem.
- Podane przez Państwa dane osobowe będą przetwarzane w poniżej celach:
- Zawarcia umowy, w tym także podejmowania działań przed zawarciem umowy takich jak zbieranie ofert, jak również wykonania i monitorowania wykonania Umowy, którą zawarli Państwo z nami – przez okres poprzedzający zawarcie Umowy oraz okres wykonywania Umowy – podstawa prawna przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości – w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – przez okres wynikający z tych przepisów;
- realizacji obowiązków podatkowych – w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów podatkowych, w szczególności Ordynacji podatkowej, ustawy o podatku od osób prawnych, ustawy o podatku od towarów i usług (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – przez okres wynikający z tych przepisów;
- dochodzenia roszczeń́ lub obrony przed roszczeniami – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora polegającego na dochodzeniu swoich praw majątkowych lub niemajątkowych lub ochrony przed roszczeniami wobec administratora, zgodnie z przepisami ogólnymi, w szczególności Kodeksem cywilnym (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – przez czas trwania postepowania i okres przedawnienia roszczeń́;
- weryfikacji wiarygodności kontrahenta, tj. realizacji niezbędnych działań́ w postaci oceny ryzyka (prawnego, finansowego, wizerunkowego i refutacyjnego) przed zawarciem Umowy, po jej zawarciu, w trakcie wykonywania umowy lub rozszerzenia jej zakresu. Realizując przedmiotowy cel możemy dodatkowo pozyskiwać́ Państwa dane z rejestrów informacji gospodarczej, wywiadowni gospodarczych oraz innych powszechnie dostępnych źródeł informacyjnych. Dane osobowe, o których mowa w zdaniu poprzedzającym będą̨ dotyczyły regulowania przez Państwa zobowiązań́ oraz prowadzonej przez Państwa działalności gospodarczej przez okres niezbędny do dokonania takiej oceny – podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora;
- analitycznych i statystycznych – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora polegającego na analizie wyników prowadzonej działalności gospodarczej, opracowywaniu strategii i prognoz (art. 6 ust. 1 lit f RODO)
- Administrator udostępnia Państwa dane osobowe w następujących przypadkach:
- gdy taki obowiązek wynika z przepisów obowiązującego prawa, m.in. komornikom sadowym, innym organom państwowym;
- operatorom pocztowym, firmom kurierskim;
- radcom prawnym i adwokatom świadczącym usługi obsługi prawnej na rzecz Administratora.
Ponadto, Państwa dane osobowe mogą̨ być́ ujawnione podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonych w umowie usług, np.: - usług teleinformatycznych takich jak: hosting, dostarczanie lub utrzymanie systemów informatycznych;
- usług doradczych.
- Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych
- żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
- przenoszenia danych
- żądania usunięcia danych, gdy:dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane;dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
- żądania ograniczenia przetwarzania, gdy: osoby te kwestionują prawidłowość danych; przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych; Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej a także nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Podanie danych w związku z zawieraną umową jest konieczne do jej zawarcia i wykonywania. Bez podania tych danych, nie będzie możliwe zawarcie umowy z Administratorem.